SEO

SEO (Search Engine Optimization) även kallat sökordsoptimering är en av de viktigaste strategierna för digital marknadsföring. Frågar ni oss tycker vi att SEO är något som alla företag bör satsa på. Det handlar om att optimera sin hemsida så att den rankar högre i sökmotorerna. Men varför ska man göra det? Jo, genom att hamna högt i sökmotorerna, t.ex Google, Yahoo, Bing m.fl så ökar du dina chanser att leda trafik till din hemsida. Ju högre upp du hamnar när någon gör en sökning, ju större chans är det att någon klickar in på just din hemsida.

Ranka högt med hjälp av SEO

Sökmotoroptimering (SEO) innebär flera olika arbetsmoment och tjänster. Vi tycker i första hand att organisk SEO är att föredra. Det vill säga att vi arbetar med texter, bilder och struktur på er hemsida innan man fattar beslut om att betala pengar för ett visst sökord. Att skriva en bra text för Google är inte så lätt som man tror, när man jobbar med SEO brukar man ibland kalla det för att man skriver ”Googliska”. Lika viktigt som att texter och bilder är SEO anpassade är det att det finns en länkstruktur för din hemsida.

Så här jobbar vi med SEO: ​

Sökordsanalys
Vi gör en analys av era sökord och ser hur de rankar och står sig i konkurrensen. I detta steg ser vi vilka sökord som är värda att satsa lite extra på.
On page analys
Syftar till att gå igenom strukturen på er hemsida och se hur SEO-anpassad den är. I detta steg tittar vi på både struktur och innehåll.
Uppföljning
Vi tar löpande fram en rapport över hur sökorden rankar på Google och vilken position ni har. Utefter detta sätter vi planen för fortsatt arbete med er sökmotoroptimering,
Löpande arbete
SEO är ett löpande arbete. Beroende på hur era sökord har indexerat skriver vi om texter eller ser över om vi behöver arbeta med betald SEO.

Hitta rätt sökord

Ett sökord är det man skriver i sökfältet på Google eller på någon annan sökmotor. Det behöver inte bara bestå utav ett ord utan kan bestå av en hel mening eller en fras, i de fallen pratar man ofta om en sökordsfras. Precis som i allt annat inom digital marknadsföring så gäller det att ha koll på sin målgrupp. Det är när du vet vad målgruppen söker på som du hittar dina sökord. Ett sökord ska vara relevant för er produkt eller tjänst och vara ord eller begrepp som används i er bransch. Kort och gott, sökorden bör matcha det som kunderna söker på när de letar efter din produkt eller tjänst.

Hitta rätt sökord

Ett sökord är det man skriver i sökfältet på Google eller på någon annan sökmotor. Det behöver inte bara bestå utav ett ord utan kan bestå av en hel mening eller en fras, i de fallen pratar man ofta om en sökordsfras. Precis som i allt annat inom digital marknadsföring så gäller det att ha koll på sin målgrupp. Det är när du vet vad målgruppen söker på som du hittar dina sökord. Ett sökord ska vara relevant för er produkt eller tjänst och vara ord eller begrepp som används i er bransch. Kort och gott, sökorden bör matcha det som kunderna söker på när de letar efter din produkt eller tjänst.

Referenskunder

Asset 4new
Asset 9
Asset 8
Asset 6
Asset 7
Asset 3