Sociala Medier

Behöver ni hjälp med era sociala medier?

Det mest använda och effektivaste verktyget inom digital marknadsföring är just sociala medier. Kanske inte så konstigt eftersom det är där din målgrupp och dina kunder finns. Enligt ”Svenskarna och internet 2021” så har 95% av alla svenska internetanvändare använt sig av sociala medier under det senaste året.

Det som är viktigt att komma ihåg när man jobbar med sociala medier, är att det inte räcker med att bara skaffa ett företagskonto på sociala medier och publicera inlägg lite då och då. Utan vill du få resultat av din marknadsföring via sociala medier då måste du ha en plan för var du ska publicera, när du ska publicera och vilka du vill nå med dina inlägg. Kontinuitet och att välja rätt kanal är nyckeln till framgång med sociala medier.

Verkar det krångligt? Lugn, vi hjälper dig! 

Vi vet att det här med sociala medier både kan vara krångligt, ta tid och framför allt vara svårt att få en kontinuitet i. Därför erbjuder vi dig hjälp med dina sociala medier! Genom strategisk planering ser vi till att du ligger steget före. Vi skapar innehållet och publicerar det utefter den plan vi har utformat tillsammans. Där alla inlägg genomsyrar vad din verksamhet står för. Med målgruppsanpassat innehåll hjälper vi dig att stärka ditt varumärke och utveckla dina affärer.

Vår sociala medier process:

Workshop
Vårt samarbete börjar med att vi träffas för att lära känna er, se över era behov och målsättningar. Tillsammans tar vi fram en strategisk plan för hur ni vill kommunicera er verksamhet.
Uppsättning
Därefter designar vi och sätter upp era konton på sociala medier. Har ni redan konton uppdaterar vi dem så att de är attraktiva och optimala för att konvertera besökare till följare.
Publicering
Vi ser till att publicera inlägg i rätt tid och i rätt kanal allt utefter den plan vi satt upp.
Uppföljning
Varje månad får du en rapport över hur dina sociala medier har gått. Det är också genom statistiken vi lägger planen för kommande inlägg. Vi tittar här på vad som gått bra och vad vi behöver justera.

Att välja rätt kanal

Utbudet av plattformar för sociala medier är enormt stort och det är viktigt att man som företag väljer rätt kanal för just sitt behov. Genom att ta reda på var er målgrupp befinner sig ser vi till att nå ut med rätt budskap. De populäraste sociala medierna idag är Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, LinkedIn, TikTok, Pinterest och Twitter. Men alla dessa kanaler riktar sig till lite olika målgrupper. Generellt säger vi så här, jobbar du B2B så bör du definitivt finnas på LinkedIn men kanske också Instagram. Jobbar du mer med B2C då är Instagram och Facebook bra plattformar. Jobbar du med inredning, mode eller liknande då är även Pinterest en bra plattform. När man väljer kanal ska man också tänka igenom om bild, text eller video är bäst lämpat för sin kommunikation. Till sist vill vi skicka med att jobba hellre aktivt med få kanaler och gör det riktigt bra än att ha för många.

Att välja rätt kanal

Utbudet av plattformar för sociala medier är enormt stort och det är viktigt att man som företag väljer rätt kanal för just sitt behov. Genom att ta reda på var er målgrupp befinner sig ser vi till att nå ut med rätt budskap. De populäraste sociala medierna idag är Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, LinkedIn, TikTok, Pinterest och Twitter. Men alla dessa kanaler riktar sig till lite olika målgrupper. Generellt säger vi så här, jobbar du B2B så bör du definitivt finnas på LinkedIn men kanske också Instagram. Jobbar du mer med B2C då är Instagram och Facebook bra plattformar. Jobbar du med inredning, mode eller liknande då är även Pinterest en bra plattform. När man väljer kanal ska man också tänka igenom om bild, text eller video är bäst lämpat för sin kommunikation. Till sist vill vi skicka med att jobba hellre aktivt med få kanaler och gör det riktigt bra än att ha för många.
social media aviseringar

Referenskunder

Asset 4new
Asset 9
Asset 8
Asset 6
Asset 7
Asset 3