Hur man får en Insta-story att sticka ut

Hur man får en Insta-story att sticka ut

Stories eller händelse är ett bra verktyg för att visa till dina följare hur du jobbar eller vad det är som du gör. Det är en funktion som kan hjälpa dig att förstärka ditt varumärke.

Med händelse kan du dela din verkligheten, din vardag och interagera med dina kunder/följare.

Stories är en mycket använd funktion på Instagram – så hur kan du göra för att få just din story att sticka ut?

Här delar vi några tips som kan hjälpa dig:

  1. Använd en mall för stories. T.ex Canva, som är ett gratis verktyg. De har har ett stor galleri med mallar för händelse som du kan använda och redigera. Du kan lägga till egna bilder och texter i mallen. Länk till Canva >> 
  2. Våga att använda filter. Det handlar inte om att fuska, utan att sätta ett bildmanér som gör att dina följare lättare känner igen sig. Du kan använda din grafiska profil och ditt varumärkes färger tillsammans med ett visst filter. Då hjälper du dina följare att identifiera dina händelse lättare.
  3. Video är fantastisk och mycket uppskattat, du har 15 sekunder per story att dela något roligt, viktigt eller inspirerande.
  4. Dela en serie med bilder så att din story består av flera olika bilder och skriv gärna en text som gör att man vill klicka sig vidare till nästa bild för att få veta vad det står. Storytelling är ett måste i dagens marknadsföring.
  5. Använd stories för att köra en poll (undersökning), eller för att ställa en fråga till dina följare. Det är inte bara roligt och bra för engagemang, utan ställer du rätt frågor då får du jättebra insikter om vad dina följare tycker och gillar.

Känner du att du behöver mer tips och råd kring Instagram och hur man kan använda sig av stories?
Då är du välkommen att kontakta oss hej@wordcloud.se